Kontrola el.
Během provozu je třeba pravidelně kontrolovat, zda jsou v pořádku žárovky ve všech spotřebičích, zejména v brzdových svítilnách a v osvětlení značkové tabulky, kde závada není obvykle okamžitě zjištěna. Dále se kontrolují všechny dostupné elektrické spoje, jejich vzájemný kontakt, stav a neporušenost izolace vodičů. Dbá se také na čistotu kabelů, zejména u vysokonapěťového okruhu, od cívky přes rozdělovač k svíčkám. Věnuje se zvýšená pozornost i místům, kde vodiče procházejí otvory v karosérii, a kontroluje se, zda vodiče procházejí příslušnými připevňovacími příchytkami na karosérii. Zvýšenou péči je nutno věnovat svorkám a pólovým vývodům akumulátoru.
Přestane-li některý spotřebič plnit svou funkci, zkontroluje se nejdříve, zda není spálená příslušná tavná pojistka (pokud je jištěn pojistkou). Při přepálené pojistce je nutné nejen pojistku vyměnit, ale zejména odstranit závadu, která způsobila její vyřazení.
U nově konstruovaných moderních automobilů se stále více uplatňují různá racionalizační opatření. Pro dosažení rychlé a zejména spolehlivé
montáže se již elektrická instalace vozu nevytváří postupným
spojováním spotřebičů jednotlivými vodiči, ale do vozu se montuje již u
subdodavatele vyrobený svazek vodičů o potřebných délkách, v příslušném
barevném -provedení izolace vodičů včetně koncovek. Proto v případě poruchy (přerušení, krátké spojení)
vodiče je jeho oprava prakticky neproveditelná. Pak` je nejlépe vadný vodič u svazku
odstřihnout a mezi spotřebiči natáhnout nový vodič, třeba i jinou cestou.