Houkačka
Domů ] Nahoru ] Akumulátor ] Alternátor ] Dokumentace ] [ Houkačka ] Kontrola el. ] El. přístroje ] Osvětlení ] Regulační relé ] Spotřeba I(A) ] Spouštěč ] Stírač ] Zapalování ]

 

Houkačka

Proudový okruh houkačky zahrnuje tyto díly - houkačku, tlačítkový spínač na volantu a pojistku 16 A: Elektrická houkačka je vedle spouštěče největší spotřebič elektrického proudu ve vozidle. Je zavěšena zevnitř na přední stěně motorového prostoru vedle pravého světlometu. Nevyžaduje žádnou údržbu. Pokud přestane plnit svou funkci; je pravděpodobně bez proudu. Proto je třeba zkontrolovat, zda není slabý akumulátor, mají-li svorky na pólových vývodech akumulátoru dobrý kontakt (nejsou-li zoxidované nebo uvolněné), je-li dobrý kontakt na tlačítku houkačky ve středu hlavy řídicího kola (volantu) a jsou-li v pořádku a dobře nasazeny vodiče u houkačky.

Nastavení výšky tónu houkačky se provádí seřizovacím šroubem na zadní straně houkačky, aniž by bylo nutno vyjímat ji z vozu. Pootočením seřizovacího šroubu ve směru pohybu hodinových ručiček se membránou vydávaný tón zvyšuje, a naopak pootočením proti směru pohybu ručiček hodin se tón snižuje. Houkačky jsou ve výrobním závodě optimálně seřízeny, a proto se nedoporučuje během provozu dělat korekce tónů. Pokud je seřizovacím šroubem' manipulováno, je třeba zakápnout ho barvou. Tím se zajišťuje jeho nastavení a chrání se před korozí.