Technické ůdaje
Domů ] Nahoru ] Motor ] Spojka ] Převodovka ] Řízení ] Karoserie ] Brzdy ] Elektrika ] Větrání a topení ] Nápravy ] Kola a pneumatiky ] Modernizace ] F128 Kontrolní úkony na bloku motoru ] Obrazová dokumentzace ] Tabulka 27 ] [ Technické ůdaje ] Tabulky filtrů ] Odkazy ]

 

 

Fiat   1 2 7
Základní technické údaje
Rozměry (obr. 128) a hmotnosti

Délka :      3 595 mm
Šířka           1 527 mm
Výška (nezatížený vůz)    1 370 mm
Rozvor náprav        2 225 mm
Rozchod kol

přední 

1 280 mm
zadní    1 295 mm
Převis přední    630 mm

zadní            

740 mm

Pohotovostní hmotnost (s pohonnými hmotami, náhradním kolem, nářadím a výstrojí)    705 kg
Užitečné zatížení (5 osob a 50 kg zavazadel) · 400 kg
Celková hmotnost (plně zatížený vůz) dvoudvéřový 1 105 kg
                                                         třídvéřový       1 110 kg
Přípustné zatížení náprav přední 540 kg zadní (dvoudvéřový) 565 kg zadní (třídvéřový) 570 kg
Přípustná hmotnost přívěsu nebržděný 360 kg bržděný 600 kg
Přípustné zatížení střechy 50 kg
Počet míst 5
Objem zavazadlového prostoru dvoudvéřový 365 dm3 třídvéřový (zadní opěradlo v normální poloze) 365 dm3 třídvéřový (zadní opěradlo sklopené) 1 070 dm3

Množství provozních hmot

Palivová nádrž 30 litrů  z toho signalizovaná minimální zásoba paliva 3 až 5 litrů
Chladicí soustava (chladič, motor, topení, hadice, vyrovnávací nádržka)  5 litrů
Mazací soustava motoru včetně čističe oleje (Obsah celé mazací soustavy (spodní víko motoru, čistič, potrubí) je 4,5 l (4,0 kg). Množství uvedené v přehledu platí pro periodickou výměnu náplně a čističe (filtru).)) 3,91 (3,5 kg)
Převodovka a rozvodovka 2,41 (2,15 kg) Převodka řízení 0,14 l (0,127 kg)
Stejnoběžné klouby a vnitřky ochranných manžet (1 kus) 0,095 kg Brzdová soustava . 0,33 l
Nádobka ostřikovače čelního skla 1,0 l

Doporučené provozní hmoty

Mazání motoru

Venkovní teplota Viskozní třída podle specifikace SAE pro oleje
  sezonní celoročně
pod - 15°C SAE 10W  
od -15 do 0°C SAE 20W 10W -30
od 0 do 35°C SAE 30 20W-40
od 0 nad 35°C SAE 40 20W-40

Pro vozy Fiat je možno použít oleje jakékoliv značky, má-li odpovídající viskozní třídu.
Přehled tuzemských i zahraničních olejů HD podle SAE

Třída SAE Tuzemské Olio FIAT Agip Motoroil Shell Mobil oil Castrol
10W -- VS F1 X 100 SAE 10W SAE 10W
20W M 4 AD VS F1 X 100 SAE 20W SAE 20W
30 M 6 AD VS F1 X 100 SAE 30 SAE 30
40 M 9 AD VS F1 X 100 SAE 40 SAE 40
10W-30 M 3 AD 10W-30 - - SPECIAL CASTROLITE
10W-40 M 7 AD - F1 SUPER - - -
10W-50 - - SINT 2000 SUPER SUPER GTX 2
20W-30 M 5 AD - F1 - - -
20W-40 - 20W-40 - - - -
20W-50 M 8 AD - F1 SUPER - SPECIAL XL

Obchodní značky českých výrobců:

M3AD Madit Speciál    10W-30
M5AD Mogul Speciál   20W-30
M7AD Madit Super      10W-40   
M8AD Mogul Super     20W-50

Výměna oleje:           Podle údajů výrobce vozu po 10 000 km nebo po 6 měsících (popř. podle vírobce je li termín kratší).

Palivo:                    Automobilový benzín o.č. 96 VM SUPER BA96

Chladící soustava:  Originální mrazuvzdornou kapalinu FIAT-PARAFLU 11, při smíchání s destilovanou vodou v poměru 1:1 kristalizuje při teplotě -35°C. Touto směsí jsou vozy plněny z továrny. V poslední době jsou expandovány vozy se směsí do -25°C poměr 2:1. Podle zkoušek v nár. podniku SPOLANA je možno originální kapalinu nahradit čes. kapalinou Fridex Spolana nebo Fridex Speciál. Ze zahraničních kapalin je možno doporučit Mobil Parmazone, Castrol Antifrize apod. Výměna : po 2 letech nebo 60 000 km popř. podle údajů výrobce kapaliny.

Převodovka rozvodovka:
Olej třídy SAE 90 český PP 90H. Ze zahraničních Mobil Lube GX 90 nebo HD 90, Castrol Gear Oil 90, Shell Spirax 90 EP. Výměna 30 000 km.

Brzdová soustava: Brzdová kapalina odpovídající normě SAE j 1703 b, dříve SAE 70 R 3. Výrobce doporučuje FIAT Azurro DOT 3. Česká níhrada Syntol HD 190 zelená nebo Syntol HD 205 žlutá. Výměna dle pokynů výrobce kapaliny.

Převodovka řízení: Originální olej W90/M nebo olej třídy SAW 90. V praxi se používá olej v převodovce rozvodovce.

Stejnoběžné klouby a vnitřky manžet: Tuk FIAT Fett MRM 2 s přísadou MoS2 (molibdendisulfidu).Lithiový tuk N.L.G.I. č.2 s přísadou sirníku molibdenu, používaný do vnějších homokinetických (stejnoběžných) kloubů hnacích hřídelů modelů FIAT 127,128,ZASTAVA, není možno v ČR koupit - nahrazují se mazivem na ložiska NH2, nebo obyčejným lithiovým tukem z dovozu, jako AGIP F1 Grease 230 atd.V Jugoslavii je možno zakoupit originál tuky pro vozy Zastava LIS-2 MOS a Specijal-2 MOS.

Jízdní výkony

Nejvyšší rychlost (plně zatížený vůz na rovině, silnice v dobrém stavu, motor po záběhu) při zařazeném

1. rychlostním stupni ·10 km/h
2. rychlostním stupni 70 km/h
3. rychlostním stupni 105 km/h
4. rychlostním stupni 140 km/h
zpětném rychlostním stupni 40 km/h

Nejvyšší stoupavost (podmínky stejné jako pro nejvyšší rychlost)

1. rychlostní stupeň 32 %
2. rychlostní stupeň 17 %
3. rychlostní stupeň 10 %
4. rychlostní stupeň 6 %
zpětný rychlostní stupeň 32 %

Základní spotřeba paliva u vozu zatíženého na 50 % při asi 2/3 maximální rychlosti (tzn. 90 km/h) je 7,51/100 km.
Provozní spotřeba paliva je 6,5 až 8 litrů/100 km.

Jízdní dosah automobilu při plné nádrži
(v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách) 375 až 460 km

Typové označení vozu a motoru

druh vozu dvoudvéřový třídvéřový typ podvozku 127 A 127 A/3 typ motoru 100GL.000

MOTOR


umístění vpředu napříč druh motoru benzínový, čtyřdobý, řadový, karburátorový druh rozvodu visutými ventily, vačkový hřídel v bloku motoru - OHV počet válců 4 v řadě průměr válců (vrtání) 85 mm zdvih pístu 68 mm celkový zdvihový objem 903 cm3 kompresní poměr 9 chlazení kapalinou, nejvyšší výkon (DIN) 34,6 kW při otáčkách 6 200/min nejvyšší točivý moment (DIN) 61,7 N m při otáčkách 3 500/min

ROZVOD

časování ventilů
sací otevírá 25° před HÚ
        zavírá 51° za DÚ
výfukový otevírá 64° před DÚ
                zavírá 12°  za HÚ

vůle mezi ventilem a vahadlem pro kontrolu časování rozvodu (studený motor) 0,375 mm
provozní vůle (studený motor) sací ventily 0,15 mm
výfukové ventily. 0,20 mm
pohon vačkového hřídele dvojitým řetězem seřizování vůle ventilu : šrouby a maticemi

KLIKOVÝ HŘÍDEL

počet ložisek (hlavní) 3
pánve hlavních ložisek tenkostěnné, ložiskový kov
směr otáčení (ze strany rozvodu) doprava

MAZACÍ SOUSTAVA

druh mazání                                                                                    tlakové se zubovým čerpadlem
pohon olejového čerpadla                                                              od   vačkového hřídele
přetlakový ventil                                                                            v olejovém čerpadle        
normální tlak oleje při 100 °C                                                        0,294 - 0,392 Mpa 
tlakový spínač kontrolní svítilny mazání spíná při přetlaku           0,02 - 0,06       Mpa  
čištění oleje
hrubé                                                                                        sítem na sacím koši
jemné                                                                                       výměnným plnoprůtokovým čističem s pojistným ventilem a papírovou vložkou                                                             


CHLADÍCÍ  SOUSTAVA

druh chlazení                                   kapalinové, přetlakové s čerpadlem a uzavřeným chladícím okruhem       
typ čerpadla                                     odstředivé                                                                                                                        
chladič                                             se svislými průtokovými lamelami                              
termostat                                        výstupní přírubě hlavy válců (k chladiči)
otevírací teplota termostatu          87+- 2°C
klínový řemen                                  Pirelli 2040, Barum 9,5 * 800
větrák                                              elektrický, ovládaný tepelným spínačem v dolní části chladiče  
tepelný spínač spíná při                   92+- 2°C
vypíná při                                         87+- 2°C      
vyrovnávací (expanzní) nádobka    průhledná s plastu 
uzávěrka plnicího hrdla                   s přetlakovým a podtlakovým ventilem
          
PALIVOVÁ SOUSTAVA

palivové čerpadlo                            mechanické membránové
pohon palivového čerpadla             od vačkové hřídele
karburátor                                       jednoduchý, spádový se vzduchovou přívěrou a  akcelerační
typ  karburátoru                              Weber nebo Holly 32 IBA 20 nebo Solex C30 DI/40
vzduchový čistič                             suchý s výměnnou papírovou vložkou       
odsávání olejových par a zbytku
        spalin z klikového prostoru   do karburátoru z horního víka motoru
zpětný odtok benzínu                     od karburátoru do nádrže    

Elektrická soustava

ZAPALOVÁNÍ

druh                                                       akumulátorové
pořadí zapalování
                        1-3-4-2 (první válec u rozdělovače)
rozdělovač  typ                                           Marelli S 146 A    
    základní předstih                                   10° na klikovém hřídeli
    odstředivá regulace předstihu                28+- 2°
    vzdálenost kontaktu přerušovače          0,37 až 0,43 mm 
    úhel sepnutí kontaktu                            55 +- 3° na klikovém hřídeli          
    úhel rozepnutí kontaktu                        35 +- 3°na klikovém hřídeli
zapalovací svíčky                                      Champion N9Y, Marelli CW7LP,Bosch W200T30, PAL 14L8/9/Y  
AKUMULÁTOR

jmenovité napětí                                                 12V
jmenovitá kapacita (při 20 h zatížení)                 34 Ah (45) Ah
ukostření                                                               záporný pól          
rozměry
    délka                                                                231 +- 1 mm         
    šířka                                                                 172 +- 1 mm
    výška (včetně pólových vývodů)                     205 +- 2 mm       
maximální vybíjecí proud při -18 °C                    140 A 
náhrada čs. akumulátor AKUMA
(po event. snížení vývodu záporného pólu)         6 N 35
rozměry                 
    délka                                                                209 mm 
    šířka                                                                 169 mm
    výška                                                                214 mm    

ALTERNÁTOR

typ      Bosch G1 14 V 33 A 27 , Marelli A 108-14 V-33 A
max. proud    33 až 40 A  

REGULÁTOR NAPĚTÍ

typ                  Bosch AD 1/14 V

ZAPALOVACÍ SVÍČKA

výrobce                                                                         Bosch                          Marelli                    Martinetti
typ                                                                            0 221 102 049              BE 200 B                  G 52 S
ohmický odpor primárního vinutí při 20°C (ohm)     3 až 3,4                      3,1 až 3,4                    3 až 3,3 ohmický odpor sekundárního vinutí při 20°C (ohm) 7 k až 9,3 k            6,75 k až 8,25 k            6,5 až 8 k      

SPOUŠTĚČ

typ                         E 84- 0,8/12 var. 3
největší výkon       0,8 kW
spínání                  elektromagnetickým spínačem

SPOJKA

typ                                         tořcí jednokotoučová, suchá, s talířovou pružinou, vypínání mechanické, lanem
průměr třecího obložení
    vnější (Nuova)                 180 mm (170 mm)
    vnitřní (Nuova)                110 mm ( 120 mm)
volný chod pedálu               asi 23,5 mm (odpovídá vůli 2 mm mezi talířovou pružinou a vypínací objímkou ložiska)

PŘEVODOVKA

typ                                                  mechanická, plně synchronizovaná čtyřstupňová, se zpětným chode a řadicí                                                         pákou na podlaze synchronizace   rozpínacím kroužkem (systém Porsche)
druh ozubení  stupně vpřed           šikmé ve stálém záběru
                                  vzad             posuvné kolo s přímým ozubením 
stálý   převod  v rozvodovce          šikmé ozubení
poměr stálého převodu                   61/13
převodové poměry                         1. stupeň 3,636
                                                      2. stupeň 2,055
                                                      3. stupeň 1,348
                                                      4.stupeň 0,963
                                                      zpětný chod 3,615
celkový převod
    rychlostní stupen                              1.          2.          3.          4.          z.
    převodový poměr                          17,06    9,64     6,32     4,52     16,96
počet ložisek klece rozvodovky                          2
druh ložisek                                                        kuželíkové
nastavení předpětí kuželíkových ložisek           rozpěrnými kroužky
seřízení vůle planetových kol rozvodovky          příložkami
převod síly na hnací kola                                     hnacími hřídeli spojenými: s   rozvodovkou stejnoběžnými tripoidními klouby, s koly                                                                              stejnoběžnými kulovými klouby (Rzeppa)
PŘEDNÍ  NÁPRAVA

typ                                                         nezávislé zavěšení kol na spodních příčných výkyvných  ramenech a                                                               svislých vzpěrách s tlumiči pérování, zkrutný stabilizátor (McPherson)
odpružení                                             vinutými pružinami se souosými kapalinovými tlumiči pérování
hnací hřídele ;                                       viz - převod síly na hnací kola
geometrie - zatížený vůz                      4 osoby a 40 kg zavazadel předepsaný tlak v pneumatikách úhel                                                               záklonu rejdového čepu (svislé vzpěry) 3° +- 0°15'
odklon kola
    úhel                                                 1°+- 0°20'
    vzdálenost na ráfku kola                 4 až 8 mm
sbíhavost kol                                      0 +- 1 mm
(sbíhavost kol nezatíženého vozu)   -4,5 +- 1 mm (-3,5 až -5,5 mm)

ŘÍZENÍ

typ                                                      hřebenové
sloupek řízení                                    dělený, bezpečnostní s 2 křížovými klouby
převodový poměr
    počet otáček volantu mezi
    krajními polohami                             3,4
    odpovídající dráha ozubené tyče     130 mm
průměr zatáčení (stopový)                   9,6   m

ZADNÍ  NÁPRAVA

typ                                                    nezávislé zavěšení na spodních příčných výkyvných ramenech a svislých                                                            vzpěrách s tlumiči pérování
odpružení                                         příčné listové pero působící současně jako příčný stabilizátor, kapalinové                                                          tlumiče pérování uvnitř svislých vzpěr
geometrie - zatížený vůz                  viz přední náprava
odklon kola
    úhel (negativní)                            -3° +- 0°20'
    vzdálenost na ráfku kola              -19 +- 2 mm
    sbíhavost kol                                 5 +- 2 mm

BRZDOVÁ SOUSTAVA

typ                                                      kapalinová, dvou okruhová, ovládaná pedálem

PŘEDNÍ BRZDA

druh                                                    kotoučová
průměr kotouče                                  227 mm
jmenovitá tloušťka kotouče               9,95 až 1,15 mm
nejmenší přípustná tloušťka
    po přebroušení                                9,35 mm
    po opotřebení                                 9 mm
průměr brzdového válečku                 48 mm
minimální přípustná tloušťka
    brzdového obložení                        1,5 mm
vymezení vůle mezi obložením
(destičkami) a kotoučem                     samočinné
celková plocha obložení                      124 cm2

ZADNÍ BRZDY

druh                                                     bubnová s plovoucími čelistmi a omezovačem brzdného tlaku v                                                              závislosti na zatížení zadní nápravy
průměr bubnu                                      185,24 až 185,53 mm
maximální přípustný průměr
bubnu po opotřebení                           186,33 mm
brzdové obložení
    rozvinutá délka                                 180 mm
    šířka x tloušťka (nové)                     30 X 4,2 až 4,5 mm minimální tloušťka obložení 1,5 mm
průměr brzdového válečku
    i hlavního brzdového válce              9,05 mm (3/4")
převod omezovače brzdné síly
    působící na zadní kola                     0,46

PARKOVACÍ BRZDA

typ                                                      mechanická
působí                                                na zadní kola
indikace zatažení brzdy
    staré provedení                               žádná
nové provedení                                   kontrolní svítidlo ve spodní části tachometru
indikace poklesu hladiny brzdové
kapaliny nebo závady v okruhu        stejné jako indikace zatažení parkovací brzdy

Kola a pneumatiky

typ disku                                               ocelové, lisované
rozměr ráfku                                        4 J - 13
rozměr  pneumatik                              135 SR - 13
huštění pneumatik (za studena)          dvoudvéřový     třídvéřový
    přední                                                0,17 MPa         0,17 MPa
    zadní (5 osob a 50 kg zavazadel)     0,19 MPa          0,19 MPa
     zadní (1 osoba a 330 kg)                        -                  0,22 MPa