Skla
Demontáž a montáž čelního a zadního okna
Potřebuje-li se
demontovat čelní okno, sejmou se raménka stíračů, demontuje vnitřní zpětné
zrcátko a pak tlakem rukou v obou horních rozích okna z vnitřku vozu se okno vytlačí
ze svého uložení (obr. 214). Pomocník
venku zajišťuje, aby okno při prudším pohybu nevypadlo.
Obr. 214 Vyjmutí čelního skla
Obr. 215 Montáž čelního skla
Zadní okno se vyjímá stejným způsobem. je třeba se opřít opět o horní část okna, nikoli v rozích, ale asi v 1/3 skla od zadních sloupků. Přítomnost pomocníka je opět velmi žádoucí.
Boční zadní okna se vyjímají obdobně.
Montáž čelního i zadního skla se dělá stejným způsobem. Sklo se před montáží pečlivě očistí a zejména jeho okraje v šířce asi 7 cm se odmastí. Okenní rám se také očistí, drátěným kartáčem nebo skelným papírem se odstraní zbytky rezu a poškozená místa se natřou základovou barvou. Po zaschnutí je dobré nátěr opakovat. Na okno se navlékne pryžové těsnění a do jeho profilové drážky se napne motouz nebo měkký izolovaný drát. Sklo s těsněním se vloží vně do okenního rámu. Pomocník přitlačuje okno směrem do vozu, druhý pracovník zevnitř vozu vytahuje motouz (drát), a tím přesunuje jazýček pryžového těsnění přes okraj rámu (obr. 215). je možné si při tom vypomáhat šroubovákem. je výhodné vložit motouz do těsnění tak, aby se začínalo těsnění zasouvat do rámu okna nahoře uprostřed, v místě zpětného zrcátka.
Čelní i zadní okno a obdobně i zadní boční okna jsou menší
než okenní rámy a jsou držena pouze profilovaným těsněním.