II. Generace
Domů ] Nahoru ] [ II. Generace ] III. Generace ]

 V dubnu 1977 byl uveden na trh značně zmodernizovaný Fiat 127 pod označením Nuova.

Do modernizace bylo vyrobeno přes 2,5 miliónů kusů Fiatu 127, 2 milióny vozů v Itálii a 650 000 vozů Seat. Denní produkce v mateřském závodě v Turínu dosahuje 1 500 vozů. Renovovaný model byl navržen po vyhodnocení dosavadních zkušeností s přihlédnutím k současným nárokům a po obsáhlých odborných i laických testech. Modernizace zahrnuje celkem přes 40 úprav vzhledu, techniky i vybavení. Nový model se vyrábí ve třech variantách, které se liší vybavením, L, C (Confort) a CL Confort Lusso, s dvěma motory o objemu 903 cm3 a 1050 cm3 a v dvou i třídveřovém provedení. Čtyřdveřové provedení vyrábí zatím jen španělská automobilka SEAT. Motor s větším obsahem se vyrábí v Brazílii a do Evropy se dováží.

Hlavní technická data nových modelů jsou v tab. 50.  

Přehled změn u modelu Fiat 127 Nuova

Motor 903 cm3

Změnou stálého převodu na hodnotu 4,071 : 1 se snížily maximální otáčky motoru z 6 200 na 5 600/min. Touto úpravou se dosáhlo:

- snížení spotřeby paliva o 7 10 % při rychlostech mezi 80 100 km/h, snížení maximální rychlosti ze 140 na 135 km/h,
- snížení akcelerace (na projetí 1 km s pevným startem bylo třeba dříve 38,5 s a nyní 39,1 s),
- snížení hlučnosti včetně zlepšené zvukové izolace o 3 decibely. 

Další změny na poháněcím ústrojí:

- nově tvarovaná vypínací páka spojky ulehčující manipulaci; změněné provedení spojkového lana;
- průměr spojkového obložení zvětšený ze 160/110 mm na 170/120 mm, a tím zvětšená životnost hnaného kotouče spojky;
- stelitová sedla výfukových ventilů zvyšující jejich životnost; zjednodušené ovládání karburátoru lanem od plynového pedálu včetně nového držáku na krytu hlavy válců;
- přemístění vyrovnávací nádoby chladicí kapaliny za levý reflektor; nový tvar zadních brzdových bubnů;

nová synchronizace v převodovce:

1. a 2. rychlostní stupeň - systém BORG WARNER, 3. a 4. rychlostní stupeň - systém PORSCHE, změna převodového poměru 1. rychlostního stupně; relé zabudované do alternátoru (Marelli);

- jednodušší upevnění ohebného hřídele k rychloměru.

Motor 1050 cm3

Zcela nový motor v provedení OHC: akcelerace na 1 km s pevným startem 38,3 s; spotřeba o 8 % nižší než u motoru 903 Nuova; hnaný kotouč spojky zvětšený na o 180/127 mm. 

 Změny na karosérii:

Model 900/L - dvou i třídveřové provedení Vnějšek karosérie:

- nově stylizovaná přední část vozu s novou maskou; černé matové nárazníky s nástavci z plastu na koncích;
- přední obrysová světla společně s předními směrovými světly jsou umístěna do nárazníku;
- černý pruh PVC pod dveřmi mezi předním a zadním podběhem; plastový kryt spodní části předního spojleru;
- ochranné pryžové lišty na bocích karosérie;
- zadní boční okna zvětšená narovnáním spodní linie;
- hluboké víko zadního zavazadlového prostoru s nižším prahem;
- nově stylizované, zvětšené a nově umístěné zadní skupinové svítilny; u třídveřové verze:
- zadní okno větší než u dvoudveřového provedení, 
- vyjímatelná odkládací polička za zadními sedadly,
- zadní dveře v otevřené poloze stabilizovány dvěma teleskopickými plynovými vzpěrami (tlumiči).

Vnitřek karosérie:

- nová přístrojová deska (nové provedení přístrojů, spínačů, větší popelník atd.);
- cyklovač stíračů;
- snadná montáž rádia a reproduktoru do přístrojové desky; matový povrch volantu;
- nové tlačítko houkačky; 
- nepřímé odvětrávání vnitřního, prostoru otvory ve spodních částech
- dveří do štěrbiny mezi dveřmi a karosérií; toto řešení zajišťuje i výraznou ventilaci vnitřku dveří, a tím i omezení koroze;
- zadní boční čalounění má .tvarované vybrání pro paže cestujících (dříve jen třídveřová verze) a tvarování pro montáž samonavíjecích bezpečnostních pásů do prostoru za čalouněním;
- opěrky hlav, předních opěradel;
- zvýšená zvuková izolace mezi motorem a prostorem pro cestující (zakrytím všech instalací před řidičem pod přístrojovou deskou).

Model 900/C - dvou i třídvéřové provedení Kromě změn uvedených u modelu L ještě:

Vnějšek karosérie:

- chromovaný pruh na přední masce;
- šedé nárazníky z plastu, tvarované i pro přední značkovou tabulku a konstruované pro absorbování nárazu do 5 km/h, aniž by došlo k poškození vozidla;
- černá matová úprava stíračů;
- ochranné pryžové lišty na bocích karosérie jsou širší než u modelu L; chromovaná madla vnějších klik dveří;
- zadní skupinová svítilna s instalovanými zpětnými světly (a na převodovce instalovaný spínač pro zpětný chod);
- ozdobné lišty okapových žlábků; Vnitřek karosérie:
- lépe tvarované prošití předních sedadel;
- vnitřní klika dveří spojená s madlem v jeden celek;
- pojistka sklopení předních sedadel je vyvedena na vnější boky opěradel; odklápěcí box před řadicí pákou;
- sluneční clony s bočním vychýlením, u spolujezdce zrcátko; elektrický zapalovač cigaret;
- elektrický ostřikovač čelního skla; teploměr chladicí kapaliny; dvourychlostní ventilátor topení (větráni). 

Modely 900 a 1 050/CL

Změny jako u modelů L a C a ještě: 

Vnějšek karosérie:

- černé nárazníky z plastu s ozdobnou horní stříbřitou plochou; chromované ozdobné středové kryty kol;
- vyklápěcí zadní postranní okna; zamykací uzávěr palivové nádrže;

Vnitřek karosérie:

- látková úprava čalounění dveří, zadního bočního čalounění, textilní
- úprava celé podlahy;
- přední i zadní sedadla potažena kordovou tkaninou; čalouněný volant;
- tlačítko houkačky přes obě příčky volantu; odnímatelná brašna v horní zadní části levých dveří; měkká rukojeť řadicí páky s vyznačením schématu řazení.

Úpravy na přání - u všech provedení:

- samonavíjecí pásy předních sedadel; rádiový přijímač s přehrávačem kazet; otáčkoměr.

Výše uvedené vybavení jednotlivých modelů není výrobním závodem striktně dodržováno, ale na základě všech prvků jsou vytvářeny nové modifikace.