II. Generace
V dubnu 1977 byl uveden na trh značně zmodernizovaný Fiat 127 pod označením Nuova.
Do modernizace bylo vyrobeno přes 2,5 miliónů kusů Fiatu 127, 2 milióny vozů v Itálii a 650 000 vozů Seat. Denní produkce v mateřském závodě v Turínu dosahuje 1 500 vozů. Renovovaný model byl navržen po vyhodnocení dosavadních zkušeností s přihlédnutím k současným nárokům a po obsáhlých odborných i laických testech. Modernizace zahrnuje celkem přes 40 úprav vzhledu, techniky i vybavení. Nový model se vyrábí ve třech variantách, které se liší vybavením, L, C (Confort) a CL Confort Lusso, s dvěma motory o objemu 903 cm3 a 1050 cm3 a v dvou i třídveřovém provedení. Čtyřdveřové provedení vyrábí zatím jen španělská automobilka SEAT. Motor s větším obsahem se vyrábí v Brazílii a do Evropy se dováží.
Hlavní technická data nových modelů jsou v tab. 50.
Přehled změn u modelu Fiat 127 Nuova
Motor 903 cm3
Změnou stálého převodu na hodnotu 4,071 : 1 se snížily maximální otáčky motoru z 6 200 na 5 600/min. Touto úpravou se dosáhlo:
- snížení spotřeby paliva o 7 až 10 % při rychlostech
mezi 80 až 100 km/h, snížení maximální rychlosti ze 140 na 135
km/h,
- snížení akcelerace (na projetí 1 km s pevným startem bylo třeba dříve 38,5 s a nyní 39,1
s),
- snížení hlučnosti včetně zlepšené zvukové izolace o 3
decibely.
Další změny na poháněcím ústrojí:
- nově tvarovaná vypínací páka spojky ulehčující manipulaci;
změněné provedení spojkového lana;
- průměr spojkového obložení zvětšený ze 160/110 mm
na 170/120 mm, a tím zvětšená životnost hnaného
kotouče spojky;
- stelitová sedla výfukových ventilů zvyšující jejich životnost; zjednodušené
ovládání karburátoru lanem od plynového pedálu včetně nového držáku na krytu hlavy válců;
- přemístění vyrovnávací nádoby chladicí kapaliny za levý
reflektor; nový tvar zadních brzdových bubnů;
nová synchronizace v převodovce:
1. a 2. rychlostní stupeň - systém BORG WARNER, 3. a 4. rychlostní stupeň - systém PORSCHE, změna převodového poměru 1. rychlostního stupně; relé zabudované do alternátoru (Marelli);
- jednodušší upevnění ohebného hřídele k rychloměru.
Motor 1050 cm3
Změny na karosérii:
Model 900/L - dvou i třídveřové provedení Vnějšek karosérie:
- nově stylizovaná přední část vozu s novou maskou; černé matové
nárazníky s nástavci z plastu na koncích;
- přední obrysová světla společně s předními směrovými světly
jsou umístěna do nárazníku;
- černý pruh PVC pod dveřmi mezi předním a zadním podběhem;
plastový kryt spodní části předního spojleru;
- ochranné pryžové lišty na bocích karosérie;
- zadní boční okna zvětšená narovnáním spodní linie;
- hluboké víko zadního zavazadlového prostoru s nižším prahem;
- nově stylizované, zvětšené a nově umístěné zadní skupinové
svítilny; u třídveřové verze:
- zadní okno větší než u dvoudveřového provedení,
-
vyjímatelná odkládací polička za zadními sedadly,
- zadní dveře v otevřené poloze stabilizovány dvěma
teleskopickými plynovými vzpěrami (tlumiči).
Vnitřek karosérie:
- nová přístrojová deska (nové provedení přístrojů, spínačů,
větší popelník atd.);
- cyklovač stíračů;
- snadná montáž rádia a
reproduktoru do přístrojové desky; matový povrch volantu;
- nové tlačítko houkačky;
- nepřímé odvětrávání vnitřního, prostoru otvory ve spodních částech
- dveří do štěrbiny mezi dveřmi a karosérií; toto řešení
zajišťuje i výraznou ventilaci vnitřku dveří, a tím i omezení koroze;
- zadní boční čalounění má .tvarované vybrání pro paže
cestujících (dříve jen třídveřová verze) a tvarování pro montáž
samonavíjecích bezpečnostních pásů do prostoru za čalouněním;
- opěrky hlav, předních opěradel;
- zvýšená zvuková izolace mezi motorem a prostorem pro
cestující (zakrytím všech instalací před řidičem pod
přístrojovou deskou).
Model 900/C - dvou i třídvéřové provedení Kromě změn uvedených u modelu L ještě:
Vnějšek karosérie:
- chromovaný pruh na přední masce;
- šedé nárazníky z plastu, tvarované i pro přední značkovou
tabulku a konstruované pro absorbování nárazu do 5 km/h, aniž by došlo k poškození
vozidla;
- černá matová úprava stíračů;
- ochranné pryžové lišty na bocích karosérie jsou širší než u
modelu L; chromovaná madla vnějších klik dveří;
- zadní skupinová svítilna s instalovanými zpětnými světly (a na převodovce instalovaný spínač pro
zpětný chod);
- ozdobné lišty okapových žlábků; Vnitřek karosérie:
- lépe tvarované prošití předních sedadel;
- vnitřní klika dveří spojená s madlem v jeden celek;
- pojistka sklopení předních sedadel je vyvedena na vnější boky
opěradel; odklápěcí box před řadicí pákou;
- sluneční clony s bočním vychýlením, u spolujezdce zrcátko;
elektrický zapalovač cigaret;
- elektrický ostřikovač čelního skla; teploměr chladicí kapaliny; dvourychlostní
ventilátor topení (větráni).
Modely 900 a 1 050/CL
Změny jako u modelů L a C a ještě:
Vnějšek karosérie:
- černé nárazníky z plastu s ozdobnou horní stříbřitou plochou;
chromované ozdobné středové kryty kol;
- vyklápěcí zadní postranní okna; zamykací uzávěr palivové
nádrže;
Vnitřek karosérie:
- látková úprava čalounění dveří, zadního bočního
čalounění, textilní
Úpravy na přání - u všech provedení:
- samonavíjecí pásy předních sedadel; rádiový přijímač s přehrávačem kazet; otáčkoměr.
Výše uvedené vybavení jednotlivých modelů není výrobním
závodem striktně dodržováno, ale na základě všech prvků jsou vytvářeny nové
modifikace.